Kapcsolattartási ügyelet


A megnövekedett számú válások, a családok felbomlásának következtében a szülő-gyermek, nagyszülő-unoka kapcsolat problematikája egyre inkább előtérbe került. A felek között jellemző a túlfűtött, negatív érzelmekkel teli konfliktusos kapcsolat, mely megnehezíti, sok esetben ellehetetleníti a szülő-gyermek kapcsolattartás megvalósulását.

A  kapcsolattartási ügyeleti szolgáltatásának célja,  a gyermek és a kapcsolattartásra jogosult szülő, vagy hozzátartozó számára a találkozásra, együttlétre alkalmas helyszín biztosítása, valamint a felügyeletet ellátó szakember jelenlétének biztosítása a kapcsolattartások alkalmával. A szolgáltatással cél a gyermekben kialakult trauma feloldása annak érdekében, hogy a különélő szülővel a kapcsolata helyreálljon, újrainduljon. Fontos, hogy a szülők képessé váljanak arra, hogy megfelelő módon tudjanak együttműködni a kapcsolattartás során a gyermek egészséges fejlődése érdekében.

Az ellátás igénybevételének módja:

Az ellátást a járás területén élő bármely kapcsolattartásra jogosult, vagy kötelezett személy kérheti, a központ által felállított protokoll alapján.

A felügyelt kapcsolattartásra  az elrendelő szervvel történt előzetes egyeztetést követően kerülhet sor. A kapcsolattartási ügyeleti szolgáltatást minden esetben megelőzi egy személyes kapcsolatfelvétel az érintettekkel. Amennyiben konfliktusos a kapcsolat, a szakmai szabályoknak megfelelően mediációt követően kerülhet sor a szolgáltatásra. A közvetítői eljárást az érintettek kérésére, valamint a gyámhivatal kezdeményezésére biztosítjuk, melynek célja a felek közötti konfliktusok feloldásának segítése, közöttük megállapodás létrehozása, és annak mindkét fél részéről történő betartása.


Kapcsolattartási ügyelet:   ügyfélfogadási időben


Devecseri Szociális Alapszolgáltatási Központ
Az oldalt a Webnode működteti Sütik
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el