Kapcsolattartási ügyelet
A megnövekedett számú válások, a családok felbomlásának következtében a szülő-gyermek, nagyszülő-unoka kapcsolat problematikája egyre inkább előtérbe került. A felek között jellemző a túlfűtött, negatív érzelmekkel teli konfliktusos kapcsolat, mely megnehezíti, sok esetben ellehetetleníti a szülő-gyermek kapcsolattartás megvalósulását.
A kapcsolattartási ügyeleti szolgáltatásának célja, a gyermek és a kapcsolattartásra jogosult szülő, vagy hozzátartozó számára a
találkozásra, együttlétre alkalmas helyszín biztosítása,
valamint a felügyeletet ellátó szakember jelenlétének
biztosítása a kapcsolattartások alkalmával. A szolgáltatással
cél a gyermekben kialakult trauma feloldása annak érdekében, hogy
a különélő szülővel a kapcsolata helyreálljon, újrainduljon. Fontos, hogy a szülők képessé váljanak arra, hogy megfelelő módon tudjanak
együttműködni a kapcsolattartás során a gyermek egészséges
fejlődése érdekében.
Az ellátás igénybevételének módja:
Az ellátást a járás területén élő bármely kapcsolattartásra jogosult, vagy kötelezett személy kérheti, a központ által felállított protokoll alapján.A felügyelt kapcsolattartásra az elrendelő szervvel történt előzetes egyeztetést követően kerülhet sor. A kapcsolattartási ügyeleti szolgáltatást minden esetben megelőzi egy személyes kapcsolatfelvétel az érintettekkel. Amennyiben konfliktusos a kapcsolat, a szakmai szabályoknak megfelelően mediációt követően kerülhet sor a szolgáltatásra. A közvetítői eljárást az érintettek kérésére, valamint a gyámhivatal kezdeményezésére biztosítjuk, melynek célja a felek közötti konfliktusok feloldásának segítése, közöttük megállapodás létrehozása, és annak mindkét fél részéről történő betartása.
Kapcsolattartási ügyelet: ügyfélfogadási időben